Het vertrek van Schiphol en aankomst in Puerto Plata.

Op zondag11 mei, het is eerste pinksterdag en moederdag, hebben Jeannette en ik om 09.00 uurin de vertrekhal op Schiphol met elkaar afgesproken.

Na het inchecken , wat overigens heel snel en zonder vertraging is verlopen, werdik gefouilleerd bij de tassencontrole, waarschijnlijk vanwege een labeltje inmijn nieuwe broek. Daarna gaan we eerst even bij de ABN euro's wisselen voor dollars. Het is niet zo druk en we besluiten om ook even een kop koffie te drinken en de winkeltjes te bezoeken. Jeannette moet haar nicotinevoorraad even bijvullen en ik koop en luchtje.

Om 10.30 uurbegeven wij onsnaar Gate 12, waar een busje staat te wachten die ons naar een platform aan de overkant van de snelweg brengt. Daar staat het toestel van Arkefly klaar om ons weg te brengen. We moeten even wachten voordat we via de trap naar binnen kunnen, omdat het vliegtuig nog wordt schoongemaakt. Verder verloopt alles volgens schema en we krijgen te horen dat ook alle bagage aan boord is. Dit ondanks de staking van het bagagepersoneel dat al een paar dagen aan de gang is. Wanneer we onze plaatsen in hebben genomen, krijgen we ineens van de gezagvoerder te horen dat nog niet iedeen aan boord is en dat levert een vertraging van een half uurtje op. Uiteindelijk vertrekt ons vliegtuig om 11.35 uur. Omdat we Comfort Class hebben geboekt krijgen we tevens een keuzemenue. Let wel dit bestaat uit kip met satesaus of kip met tomatensaus. De alcoholische drankjes moeten welbetaald worden wat ons er niet van weerhoud om een Bloody Mary en rose te bestellen. De vlucht op zich is enorm vlot en goed verlopen. Dit mede dankzij onze entertainmentplayer, die wij voor 10 euro hebben gehuurd. Jeannette kijkt naar een prachtige film, de Bucket List en ik luister naar heerlijke muziek, terwijl ik zit te lezen of te puzzelen.

Bij aankomst op Puerto Plata , het is inmiddels 15.00 uur plaatselijke tijd en een tijdsverschil met Nederland van negen uur, kunnen wij het vliegtuig verlaten terwijl de passagiers voor Punta Cana nog een half uur in het vliegtuig moeten wachten voordat ze verder vliegen. Aangekomen in de aankomsthal moeten we eerst nog een formulier invullen voor onze visum en 10 Dollar betalen. Dit gaat heel chaotisch en overal staan en zitten de reizigers hun gegevens in te vullen omdat dit niet in het vliegtuig mocht.Volgens mijis dit meer een formaliteit en een bron van extra inkomsten, want er word nauwelijks gekeken wat wij hebben ingevuld.

Buiten aangekomen lopen we tegen een muur van tropische temperaturen. Daar staann Pedro en Giulia ons op te wachten. Pedro is speciaal op zijn vrije dag meegkomen om ons op te halen. Voor Jeannetteis het heel speciaal om ze na 3 jaar weer terug te zien en voor mij i s het een warme kennismaking. Zezijn met een Pick-Up en onze kleurigerood en gele koffers worden achter in de laadbak geplaatst. De ontvangst is heel hartelijk en op de weg naarSosua zijn we eerst even gestopt bij Ocean Village, dat is een resort in aanbouw, waar Giulia de supervisie heeft over het restaurant, zwembad en Gym. Zij houdt zich op dat terrein bezig met hetvolledige ontwerp en de aankleding hiervan. Vervolgens worden wij uitgenodigd om naar Embocca te gaan voor een verjaardagsfeestje van de dochter van Tobias, hij is een medewerker van Marcelina. Daar maken wij ook voor het eerst kennis met Marcelina, zij is de property manager van Ocean Village.

Gestoofd na een lange vlucht komen we eindelijk in Cabarete aan. Ik kijk mijn ogen uit naar het schitterende huis, waar we de rest van de vakantie mogen verblijven. Pedro brengt de koffers naar boven en wij nemen eenverfrissende duik in het prachtige zwembad met wirlpool. Giulia stelt nog voor ergens een hapje te gaan eten om de jet-lag te overbruggen maar we zijn zo moe dat we uiteindelijk om 21.00 uur naar bed gaan. We slapen in de kamer van Onno met Airco en worden uiteindelijk om 02.00 uur wakker, praten wat en zijn dan om 04.30 klaar wakker. We besluiten om er maar uit te gaan en drinken op de veranda een kop thee en zien de Dominicaanse zon opkomen. Toch nog even naar bed en om 08.00 uur hebben we de koffers maar uitgepakt. Dit is dan echt het begin van een prachtige vakantie.

jeannette

zojuist je reismee verslag van onze reis gelezen en de
foto's bekeken, reuze leuk en het geeft weer een lekker vakantiegevoel !

Paula Habraken

via wie heeft u deze reis geboekt? Een erg positief verhaal. Wij willen in maart 2010 hier heen maar liever niet in een resort.

met vriendelijke groet,
Paula Habraken.