Een nieuwe ontmoeting

Donderdag 22 Mei 2008,

Na het ontbijt moeten we eerst weer even ons dagboek bijwerken, want we zijn bang dat die grijze massa ons anders in de steek laat. Daarna gaan we naar Janet's en rijden vervolgens naar een apotheek om voor mij medicijnen te halen. Volgens Pedro ben je er dan binnen twee dagen weer boven op. Met Giulia hebben we afgesproken dat zij vanavond onze gast is en mag zeggen waar ze wil eten. Nadat wij haar bij Ocean Village hebben afgezet rijden wij door naar Sosusa. Hier zijn wij nog niet eerder geweest en bij Cabarete vergeleken is dit een grote plaats met veel verkeer en veel winkels. Hier hebben ze zelfs stoplichten. Wij slaan ergens rechts af richting playa en komen in een typisch Domincaanse volkswijk terecht. Hier geen mooi geplaveide straten, maar alleen maar puin en stof. De mensen kijken wel vreemd op wanneer ze ons in de pickup waarnemen. Het lijkt me ook wel een vreemd gezicht, een paar blanke dames in zo'n grote autodie door hunhun wijk rijden. Ze komen erg vriendelijk over en we voelen ons dan ook zeker niet ongemakkelijk. Vervolgens rijden we weer naar huis en de rest van de dag blijven we heerlijk in de tuin bij het zwembad. Pedro en Morre zijn rondom het huis aan het werk en wij proberen in het spaans een beetje met ze te communiceren, wat met behulp van Jeannette's grote woordenboek aardig lukt.

's Middags krijgen we bezoek van Ramon enhij komt gezellig bij ons zitten. Hij heeft een nieuwe verovering meegenomen, die ergverlegen overkomt. We praten wat en nemen ter verkoeling af en toe een duik in het zwembad. De jacucci staat ook weer aan. Dit is echt genieten.

Wanneer we Giulia gaan ophalen zijn we benieuwd wat voor een plannen zij weer heeft bedacht. Aangekomen bij Ocean Village is ze niet te vinden. Daar horen wij dat ze bij Marcelina op kantoor is en men vraagt of wij daar ook naar toe komen. Binnen moeten we nog even wachten en ja hoor de plannen zijn inmiddels gewijzigd. Marcelina heeft ons uitgenodigd om samen met Dimitri, een Russische kennis, bij Bliss te komen eten. Wij dachten dat er van ons etentje niets meer terecht zou komen, maar Giulia had al weer iets anders in petto. Zij wilde als vooraf graag met ons Sushi eten. Dat is nl een van haar favorieten. Dus zo gezegd zo gedaan. Wij naar Yamazato en aangezien iedereen haar kent werd er van alles klaargemaakt. Het smaakte overigens heerlijk. Vervolgens zijn we naar Bliss gereden, dat aan de overkant van de weg tegenover Yamazato ligt. Binnengekomen zaten Marcelina en Dimitri al aan de bar te wachten. Bliss is een zeer exclusief restaurant met een stijlvolle inrichting. In het midden is een zwembad waarom heen de tafeltjes en stoelen staan. Rondom staan prachtige planten. Dit verwacht je niet op deze plek. Het staat nl. aan de rand van een Domincaanse volkswijk. Een groter contrast kan je bijna niet voorstellen. Het was een heel gezellige avond en we hebben er inderdaad ook voortreffelijk gegeten.