Weer terug naar huis.

Zondag 25 mei 2008.

Vandaag is het de laatste dag van onze vakantie en moeten we de koffers weer inpakken. Ons 'tropische avontuur' zit er dan bijna op. Twee volle weken hebben we mogen genieten van dit prachtige Caribische eiland met zijn kleurrijke bevolking,ons prachtige huis, het heerlijke strand met zijn gezellige restaurantjes en terrasjes, het heerlijke eten en drinkenen deDominicaansemuziek, zoals Merangue, Bachata en Salsa. Enniet te vergeten de heerlijke zon met zijn Caribische briesje dat constant voor verkoeling zorgde.Vandaag is het Pedro zijn vrije dag, maar omdat hij ons graag met zijn gezinnetje naar het vliegveld wil brengen is hij speciaal met een taxi naar ons toegekomen. Om half een is het dan zover en de koffers worden weer als gewoonlijk achter in de laadbak gezet. Er kunnen maar 4 personen in de auto, dus de overige pasagiers zijn genoodzaakt achterin de Pickup plaats te nemen. Dit is een heel normaal tafereel wat hier dagelijks te zien is. Onderweg zetten we Giulia nog even af bij Ocean Village en nemen hartelijk afscheid van haar. Naeen half uurtje komen we bij het vliegveld aan. In de vertrekhal worden we nog evenverrast door een aantal muzikanten die de heerlijke Dominicaanse klanken laten horen. Wanneer we straks thuis zijn zullen we die zeker gaan missen.

Voordat we het eiland verlaten maken we eerst nog een tussenstop op Punta Cana om medepassagiers op te halen. We moeten het vliegtuig verlaten en hebben nog even de tijd om op het vliegveld een drankje te nemen. Dan is hettijd omte vertrekkenen beginnen we aan de terugreis die ca. negen uur zal gaan duren. De verwachting is dat we zelfs een half uur eerder in Nederland aan zullen komen, wat uiteindelijk ook gebeurt.

Jeannette probeert wat te slapen en ikbreng de tijd doormetde bekendeentertainmentboxen vermaak me met een boek. 's Morgens om half negen Nederlandse tijd zijn we dan weer op Schiphol terug van weggeweest. Gebruind en met een heerlijk gevoel nemen we afscheid van elkaar en gaat ieder weer naar zijn eigen huis om verder na te genieten. Voor mij was dit de eerst keer naar de Dominicaanse Republieken zeker niet de laatste .Er valt nog zoveel moois te zien dat een vervolg bezoek echt de moeite waard is....

Einde van een 'mooie tropische droom', die werkelijkheid werd, mede dankzij Jeannette, de gastvrijheid van Onno, Giulia die ons overal mee naar toe namen ons introduceerde bij haar kennissen en niet te vergeten al die lievemensen die wij daar hebben mogen ontmoeten,

Ik kom zeker terug.!!!!!!!!!!!!

Wilma.