Eerlijke mensen bestaan nog.

Vrijdag 23 Mei 2008,

Omdat we vandaag een excursie willen gaan boeken gaan we eerst even naar de bank want we hebben weer Dominicaanse Pesosnodig. a.s. Zaterdag willen we naar de Mangroves wouden. Gulia kent iemand die excursies verzorgt en we rijden eerst even bij hem langs om te informeren wat nog beschikbaar is. Alleen Samana is nog mogelijk voor die dag, maar dat houdt wel in dat we om zeven uur langs de weg moeten staan waar een busje ons dan op komt halen.Vervolgens rijden we door naar Ocean Village, echter Giulia heeft vergeten water en koffie mee te nemen, dus gaan wij voor haar naar het Tankstation. We brengen het even langs en gaan terug naar Cabarete. Onderweg hebben we besloten om naar Samana te gaan. Een dag excursie incl. boottocht naar Cayo Levantado, dat ook wel Bacardi eiland wordt genoemd, naar de gelijknamige commercial die er ooit is opgenomen. We parkerenonzeauto en Jeannette vraagt mij of ik haar tas heb gezien. Nee zeg ik en dan ineens beseffen we dat hij niet meer in de auto ligt. De schrik slaat toe want alle belangrijke zaken zitten er in. Er zit maar een ding op als een speer weer terug naar Sosua, naar de plek waar we het laatst geweest zijn. Gelukkig dat er geen flitspalen bestaan op deze route want volgens mij hebben we gevlogen. Bij aankomst zagen we dat de tasnog op dezelfde plaats lag. Wat een opluchting en onze dag kon niet meer stuk. Het blijkt dat er dus toch nog eerlijke mensen bestaan en voor ons opnieuw een positieve ervaring met de Dominicanen. Weer terug in Cabarete konden we dan eindelijk onze excursie boeken en hebben ook maar gelijk voor het thuisfront wat souvenirs gekocht . Moe en dorstig nemen we een overheerlijk drankje op het strand en keren huiswaarts.

's Avonds hebben we weer als vanouds gezellig bij Onno's gegeten en gedronken onder de palmbomen aan het strand met een Caribisch briesje.